Sämling Kft. - A fejlődésben hiszünk, a képzésekben hiszünk.

Marketing képzések

Marketing képzések

A Facebook hírfolyam új algoritmusa

Mire számíthatunk?

2018. március 21. - Sämling Admin

A közösségi médiát rendszeresen használók biztosan találkoztak már az idei év legfontosabb újításával, a Facebook hírfolyam megreformálásával. 

facebook_blog.jpg

Mark Zuckerberg idén év elején tette közzé Facebook profilján azt a bejegyzést, melyben a Facebook új, a hírfolyamot teljesen átformáló algoritmusáról beszélt. Nem titok, hogy az idei évben a "kék óriás" alapítója szeretné javítani a felhasználók Facebookon töltött idejének minőségét.

Ennek keretében a hírfolyamunkon mostantól többet találkozhatunk ismerőseink, barátaink, illetve csoportjaink posztjaival. A hangsúly az interakción van. Az alapötlet szerint így a felhasználók több olyan, számukra hasznos posztot láthatnak, amelyek interakciót váltanak ki belőlük. Ez lehet a klasszikus lájk, komment, vagy akár megosztás is, a lényeg, hogy kapcsolatot építsen ki a két fél között. Felhasználói szemmel tehát elméletileg több, számunkra "hasznos" poszttal találkozhattunk mostanában.

Azonban van egy nagy csoport, amely biztosan nem örül ennek az újításnak, ezek pedig a cégek és a márkák. Az új algoritmus a Facebook oldalakat ugyanis hátrébb sorolja a fontossági sorrendben, így még nehezebb lesz mostantól organikus úton eljuttatni az információt a felhasználókhoz. Mark Zuckerberg is beismerte, hogy ez az újítás valószínűleg a céges oldalak elérésének csökkenéséhez vezet majd, azonban mindez a felhasználói élmény növelésének az érdeke.  

Mi lesz most a Facebook oldalakkal?

Az új hírfolyamnak köszönhetően tehát az organikus elérések erősen csökkenek. A Facebook azonban hagyott egy számára igencsak előnyös kiskaput, méghozzá a hirdetéseket. A hirdetések ugyanis továbbra is megjelennek a hírfolyamon, így azok az oldalak, akik továbbra is szeretnék elérni a célközönségüket, kénytelenek lesznek a pénztárcájukhoz nyúlni. Viszont, akik költés nélkül szeretnék mégis növelni az organikus eléréseiket, azoknak érdemes odafigyelni néhány apróságra, amivel valamilyen szinten kicsit előrébb tudjuk sorolni oldalunkat.

Egyrészt fontos rendszerezni a posztok megjelenésének időpontját. Érdemes azt az időszakot kiválasztani, amikor a követőink a legaktívabbak. Ezt az időpontot az oldalak statisztikáinál deríthetjük ki legegyszerűbben.

Másrészt érdemes a posztokkal valamilyen interakcióra ösztönözni a követőinket, akár egy egyszerű kérdéssel is. Minél több interakciót sikerül szerezni, annál előnyösebb pozícióba jelenhetünk meg követőinknek. Ezzel azonban vigyázni kell, ugyanis a klikk és lájkvadász posztokat (engagement bait) szintén bünteti az algoritmus (például megosztós nyereményjátékok). 

2018-at tehát egy igen meghatározó újítással kezdte a Facebook. Ez még ugyan változhat pozitív és negatív irányban is az idei évben, éppen ezért érdemes figyelemmel kísérni a Facebook frissítéseit. 

Ha szeretne Ön is képben lenni a Facebook alapjaival, akkor tekintse meg Alapozó Facebook Marketing online előadásunkat is! 

További részletek az online előadásról >>

 

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingkepzes.blog.hu/api/trackback/id/tr6713719160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása