A közösségi médiát rendszeresen használók biztosan találkoztak már az idei év legfontosabb újításával, a Facebook hírfolyam megreformálásával.
Mark Zuckerberg idén év elején tette közzé Facebook profilján azt a bejegyzést, melyben a Facebook új, a hírfolyamot teljesen átformáló algoritmusáról beszélt. Nem titok, hogy az idei évben a "kék óriás" alapítója szeretné javítani a felhasználók Facebookon töltött idejének minőségét.
Ennek keretében a hírfolyamunkon mostantól többet találkozhatunk ismerőseink, barátaink, illetve csoportjaink posztjaival. A hangsúly az interakción van. Az alapötlet szerint így a felhasználók több olyan, számukra hasznos posztot láthatnak, amelyek interakciót váltanak ki belőlük. Ez lehet a klasszikus lájk, komment, vagy akár megosztás is, a lényeg, hogy kapcsolatot építsen ki a két fél között. Felhasználói szemmel tehát elméletileg több, számunkra "hasznos" poszttal találkozhattunk mostanában.
Azonban van egy nagy csoport, amely biztosan nem örül ennek az újításnak, ezek pedig a cégek és a márkák. Az új algoritmus a Facebook oldalakat ugyanis hátrébb sorolja a fontossági sorrendben, így még nehezebb lesz mostantól organikus úton eljuttatni az információt a felhasználókhoz. Mark Zuckerberg is beismerte, hogy ez az újítás valószínűleg a céges oldalak elérésének csökkenéséhez vezet majd, azonban mindez a felhasználói élmény növelésének az érdeke.
Mi lesz most a Facebook oldalakkal?
Az új hírfolyamnak köszönhetően tehát az organikus elérések erősen csökkenek. A Facebook azonban hagyott egy számára igencsak előnyös kiskaput, méghozzá a hirdetéseket. A hirdetések ugyanis továbbra is megjelennek a hírfolyamon, így azok az oldalak, akik továbbra is szeretnék elérni a célközönségüket, kénytelenek lesznek a pénztárcájukhoz nyúlni. Viszont, akik költés nélkül szeretnék mégis növelni az organikus eléréseiket, azoknak érdemes odafigyelni néhány apróságra, amivel valamilyen szinten kicsit előrébb tudjuk sorolni oldalunkat.
Egyrészt fontos rendszerezni a posztok megjelenésének időpontját. Érdemes azt az időszakot kiválasztani, amikor a követőink a legaktívabbak. Ezt az időpontot az oldalak statisztikáinál deríthetjük ki legegyszerűbben.
Másrészt érdemes a posztokkal valamilyen interakcióra ösztönözni a követőinket, akár egy egyszerű kérdéssel is. Minél több interakciót sikerül szerezni, annál előnyösebb pozícióba jelenhetünk meg követőinknek. Ezzel azonban vigyázni kell, ugyanis a klikk és lájkvadász posztokat (engagement bait) szintén bünteti az algoritmus (például megosztós nyereményjátékok).
2018-at tehát egy igen meghatározó újítással kezdte a Facebook. Ez még ugyan változhat pozitív és negatív irányban is az idei évben, éppen ezért érdemes figyelemmel kísérni a Facebook frissítéseit.
Ha szeretne Ön is képben lenni a Facebook alapjaival, akkor tekintse meg Alapozó Facebook Marketing online előadásunkat is!
További részletek az online előadásról >>