Az Európai Unió általános adatvédelmi rendelete (GDPR) nem egyszerűen átalakítja a tagállamok, köztük Magyarország eddig is sok elemében összehangolt, de nemzeti törvényekből megismerhető adatvédelmi szabályrendszerét, hanem e törvények helyébe lép.
Ami tartalmilag változatlan marad, az is új összefüggések közé, új jogszabályi keretbe kerül 2018. május 25-től.
A GDPR által hozott számos – sokszor kifejezetten üzlet- és adatkezelőbarát, más elemeiben viszont éppen az érintettek jogait és az adatbiztonsági garanciákat bővítő – szabályozási újdonság pedig ugyanúgy közvetlenül hatályos és a magyar adatkezelők, hatóságok és bíróságok által is alkalmazandó jogi normává válik, mint az Infotörvény eddig követett szabályai.
Az adatvédelmi ismeretek felfrissítése és a területen dolgozók folyamatos képzése, az adatkezelési gyakorlatok felülvizsgálata a GDPR-ból eredő kötelezettség.
Ráadásul nem is tét nélküli: a rendelet ugyanis jelentősen megemeli a jogsértések adatkezelői kockázatát a nemzeti adatvédelmi hatóságok komoly megerősítésével, amelyeknek többek közt árbevétel-arányos, de akár 20 millió euróig terjedő adatvédelmi bírság kiszabására is módja lesz a GDPR megsértése esetén.
Nem elhanyagolható tehát marketinges kollégáknak sem, hiszen munkájuk során nap mint nap dolgoznak címlistákkal, adatbázisokkal, melyek védelme szintén szerepel a GDPR-ban.
További részleteket a GDPR-al kiemelten foglalkozó adatvédelmi képzéseinkről honlapunkon talál!