Sämling Kft. - A fejlődésben hiszünk, a képzésekben hiszünk.

Marketing képzések

Marketing képzések

Facebook adatgyűjtési botrány

Hogyan előzhetjük meg a hasonló problémákat?

2018. március 28. - Sämling Admin

Aki követi a közösségi híreket biztosan bele futott már egy, a Facebook adatgyűjtési botrányáról szóló cikkbe. Röviden leírjuk, hogy mi is történt és hogyan tudjuk a hasonló problémákat megelőzni. 

Az egész 2014-ben kezdődött a Cambridgei Egyetem egyik kutatójának applikációjával, ami lényegében egy személyiségi teszt volt, amelyhez az adatokat az applikáció a Facebook profilokról szerezte meg. Ezt több mint 280 000 ember töltötte ki, mégis a hírekben 40-50 millió személyes profil adatairól hallhatunk. Ennek az az egyszerű magyarázata, hogy az alkalmazás nem csak a saját, de ismerőseink adataihoz is hozzáférhetett. Ez egyébként az akkori Facebook adatkezelési szabályoknak megfelelt

2015-ben aztán a Facebook értesült róla, hogy az adatokat a Cambridge Analyticának is átadták, mely azonban már nem volt szabályos. A Facebook akkor követelte, hogy a megszerzett adatokat törölje a cég és erről írásos nyilatkozatot is tegyenek. Az írásos nyilatkozat megszületett, viszont az adatok törlésére nem került sor. 

untitled_design_1.jpg

Az ügy akkor kezdett elfajulni, amikor is kiderült, hogy ezeket az adatokat politikai célokra is felhasználták. A Facebookot már korábban is érte támadás az Amerikai választásokat befolyásoló hirdetések és hamis hírek miatt, mely ellen a kék óriás azóta is próbál minél hatásosabb módszerekkel fellépni. A mostani eset megoldásán is nagy erőkkel dolgoznak és a Facebook alapítójának nyilatkozatából az is kiderül, hogy mindent megtesznek azért, hogy a jövőben ne történhessen ilyen.

A botrányra egyébként rögtön ráharaptak a konkurens cégek, a Twitteren például már elindultak a #DeleteFacebook kampányok, melyre azért lássuk be, nincsen nagy esély. 

Mit tehetünk, hogy adataink nagyobb biztonságban legyenek?

  • Először is érdemes csak azokat az információkat megosztani Facebookon, melyeket nem féltünk.
  • Érdemes a harmadik féltől származó applikációk hozzáféréseit is megnézni. Rengeteg olyan régi applikáció lehet, ami még most is gyűjthet rólunk adatot, pedig lehet hogy már évek óta nem használjuk. Ezt az "Alkalmazásbeállításoknál" tehetjük meg.
  • Rengeteg személyes adatot egyébként beállíthatunk, hogy ki legyen jogosult látni. Ezt is érdemes átfutnia mindenkinek és jól meggondolnia, hogy milyen adatokat mely körökkel osszunk meg. 
  • Egyébként a jobb felső sarokban lévő kérdőjelre kattintva végig tudunk lépkedni egy rövid "adatvédelmi varázslón", ahol beállíthatjuk ezeket a dolgokat.

 

Nem csak saját, de ügyfeleink adatainak biztonsága is kiemelt fontosságú, hiszen május 25-től életbe lép Magyarországon a GDPR. Amennyiben szeretne még időben felkészülni, jelentkezzen most adatvédelmi képzéseinkre! 

Tovább az adatvédelmi képzésekhez >>

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingkepzes.blog.hu/api/trackback/id/tr713766200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása